رواية خونت زوجي كاملة

 

انا سماح عايشه مع بابا وماما ونرمين ونهي ومها وياسر وإبراهيم اخواتي اه احنا عددنا كبير ليا ٥اخوات انا أكبرهم عايشين في الأرياف معايا بكاليورس تجاره بس معندناش شغل عيب البت تشتغل بندرس بس عالشان يتقال انا بنتي معاها شهاده ايوه تقاليد عليتنا قديمه اوي مثلا مروحش الجماعه الا لما حسن ابن عمي اللي اكبر مني لازم يوصلني خلصت خلاص يبقي اقعد في البيت مافيش خروج مكناش بنعمل حاجه في البيت غير كل وحده تروق اوضتها عندنا ام مصطفي اللي بتعمل الاكل وماما بتسعدها اكتر العليه بتتجمع عندنا لان بابا كبير العليه اه نسيت اقولكم بابا متجوز وحده تانيه بس مش بتخلف فعايشه معانا في البيت يعني بحس إن مش ليها راي في اي حاجه خالص كنت بحس اني مختلفه عن اخواتي انا أكبرهم بس اكتر وحده جبانه كنت بخاف اقول ليه مثلا لو بابا قال مافيش خروج حاضر مافيش موبيل حاضر طلعت ضعيفه الشخصيه شويه وفيه يوم كنت في الفراندا اللي بتبص علي الارض بتاعتنا لقيت واحد بيتكلم في الارض بتاعتنا وداخل علي الجنينه وكان بيتكلم وهو متعصب وعامل يقطع الورد ويرمي في الارض الموضوع خنقني محستش بنفسي الا وانا بقوله انت اي اللي بتعمله ده داخل أرضنا وعامل تقطع الورد الورد ده زينا بيحس أن كان بيتقطع بحب ولا بيتقطع بعصبيه وبتخليها تبكي بص عليا وكنت حاسه من نظره عينه انو بيقول اي المجنونه دي المهم دخلت البيت ولقيت ماما مشغوله في المطبخ وبتقول لازم اعمل كل حاجه بايدي
سماح مالك يا ماما
الام ابدا جاي ضيف مهم لابوكي من مصر ولازم اعمل احسن اكل
سماح مصر هو احنا ليه مش بنسافر مصريه يا ماما
الام هنسافر ليمن هو احنا لينا حد فيها
سماح اهو نسافر نشوفها ونشوف ناس تانيه
الام والنبي يا سماح امشي دلوقتي وسبني اخلص اللي ورايا
جه ساعت الغدا وعمر بابا ما قعدنا مع حد غريب اول مره يقول هنتغدا سوا ومع الضيف جينا ساعت الاكل هو الانسان الهمجي اللي قطف الورد كنت قاعده بيص ليه نظرات استحقار وبابا قال حسام مش ابن زميلي بس ابو ده صاحبي وعشره عمري
حسام بس الأرض هتاخد وقت طويل عقبال ما تتباع انا لازم اسافر مصر بسرعه شغلي هيتعطل
ياسر حلوه مصر
حسام جميله جدا وهتكون احلي لو جيته فيها زياره
بابا لا يجوا اي يا حسام انا معنديش وقت
حسام اكيد لازم تيجوا يوم بجد
الاب عالعموم لو ملقناش بيعه للأرض بسرعه خد فلوس المشروع وانا لما ابيع الأرض ابقي أحدهم
حسام متشكر اوي ياعمي بس يارب تلاقي بيعه بسرعه
وسافر حسام بعد ما خد الفلوس من بابابعدها بشهر يوم واحنا قاعدين بنفطر اعملي اكل كويس يا ام اسماء حسام جاي انهارده يزورنا وياخد بقيه فلوسه طبعا كنت بقول الإنسان الرخم ده جه تاني بس غيرت فكرتي لما لقيته جاي وجايب هدايا لينا واجبي هديه كانت هديتي لاب توب طبعا كانت احلي هديه وكنت هموت عليها لقيت بابابيقولو لا طبعا لاب لا انا هقبل الهدايا بس ده لا
حسام ليه يا عمي في بنت دلوقتي مش معاها لاب
الاب حسام بالله عليك انا معودهم علي وضع ومش عايز اغيرو
حسام بالله عليك انت ماتكسفني
وطبعا كنت هموت وبابا يوافق
الاب ماشي يا حسام مقدرش ازعلك
خدته وطلعت اوضتي وكنت فرحنا بيه جدا وحسام مشي بس المره دي كنت مضايقه معقول مش هشوفه تاني
عدا 6شهور وحسام جه يخطبني كنت هطير من الفرحه مش عالشانه لا عالشان مش هسمع كلمه لا تاني وهعيش حياتي وهسافر مصر ام الدنيا
طبعا بابا وافق والخطوبه مخدتش الشهرين هو جاهز وانا كنت جاهزه واتجوزنا وكان اسعد 3شهور عشتهم في حياتي اول جوزنا سفر برحتنا وخروج وضحك لحد ما فيه يوم الباب خبطت وفتحت لقيته جرنا اللي قدام مننا
الجار مساء الخير يا فندم
سماح مساء النور
الجار حضرتك امبارح جه وصل النور وانتو مكنتوش هنا
سماح اه فعلا كنا برا
الجار الوصل اهو
سماح ثواني اجيب لحضرتك الفلوس وخدت الفلوس ودخل شقته ولقيت حسام وريا
سماح حسام خضتني
حسام كان بيقولك اي
سماح ابدا دفع لينا.وصل النور وكنت…..
ونزل فيها ضرب والله اصحي من النوم القي مراتي وافقه مع جرنا العاذب قولي كان عايز اي. ولما عرف أن هنا عمل حجته الوصل …….
يتبع
خونت زوجي
الحلقه التانيه
دوداا حوده
فضل يضرب فيا لحد ما وشي كله جاب دم علي غلطه نا معملتهاش وسابني ونزل فوقت وغسلت وشي واتصلت بابا
سماح الو ايوه يا بابا
الاب ايوه ياهانم ياللي فضحتني
سماح فضحتك اي اللي بتقولو ده يا بابا
الاب اي اللي خلاكي تفتحي الباب لراجل غريب
سماح جوزي كان نايم. وبعدين انا كلمته من عالباب وخد الوصل ودخلت
الاب لا والله كتر خيرك ما كنتي تدخلي تشربي الشاي
سماح مش وقته يابابا انا عايزك تيجي تخدي
الاب انا جاي فعلا بكره بس عالشان اشوف الموضوع ده انتي غلطانه وعايزه تروحي معايا
سماح ده ردك بقولك ضربني
الاب لو انا كنت قتلتك هو ده كان بيحصل في بيتي عالشان تعملي كده
سماح قفلت السكه معقول معقول ده رد بابا بدل ما يجي يبهدله علي اللي عمله معقول هو ده سندي في الحياه ودخل حسام الشقه لقاها قاعده عالركنه مساء الخير
سماح مش بترد
حسام قعد جنبها سماح فيه حاجات انا مش بحبها متنسيش اني صعيدي مينفعش تفتحي الباب لراجل غريب يالله قولي انا اسفه
سماح بصت جامد ليه وقالت اسفه اسفه على اي علي ضربك ولا اهانتك ولا كلامك الجارح
حسام قولي اسفه ومش هعمل كده تاني
سماح طبعا عالشان عارفه أن أن حقها مش هيجي اعتزرت وهي بتعيط خدها في حضنه وتاني يوم ابوها وامها واخواتها جم فتح الباب اول ماشافت مامتها جريت في حضنها وبعدين دخلوا المطبخ
الام اي اللي في وشك ده
سماح يعني بابا مقلش ليكي
الام سماح يابنتي اسمعني كويس عيشتك في بيت ابوكي وانتي بنت كوم وعيشتك وانتي مطلقه كوم تاني وانتي عارفه ابوكي صعب ازاي حاولي تعيشي كويس مع جوزك وربنا يهدي سرك
سماح سكتت لأنها حاسه انها اتهانت جامد ومحدش بيجبلها حقها أهلها مشيوا ودخل احمد. اوضه النوم لقاها قاعده عالسرير
حسام اي هتنامي
سماح لا عادي يعني منا مش ورايا حاجه اعملها
حسام تحبي نخرج وزي ما يكون مسجون وجاله افراج
سماح اه طبعا
حسام قومي اللبسي هنخرج انا وانتي وسعيد زميلي ومراته
وفعلا لبسوا ولاكانت اول مره تشوف نورا مرات سعيد
ازيكم يا جماعه والف الف مبروك عالجواز مع انها جت متاخره
سماح الله يبارك فيكي وبعد كلام طويل انتي عسواله اوي ياسماح انتي بتشغلي
سماح لا والله
نورا طيب تحبي تيجي الشركه معايا ونشتغل سوا
سماح اااه بس
حسام لا طبعا بتقولي اي تشتغل
سعيد يابنتي هي عندها شركه صغيره كده علي قدها وبعدين شغلها قريب من شغلنا يعني يدوب ننزل من هنا نبقي هنا
حسام طيب سبني افكر
سماح اتخنقت جدا من تصرفه حتي مسبهاش هي ترفض بس كانت محتاجه الشغل. اوي عالشان تخرج من اللي هي فيه هما في العربيه
حسام اي رايك في موضوع الشغل ده
سماح اللي تشوفو
حسام ماشي طلما قصاد عيني عادي يعني ممكن تلاقني عندك في اي وقت
سماح فرحت جدا لان كان نفسها تشتغل من زمان وتاني يوم وهي بتلبس اي القرف ده معندكيش لبس غير ده
سماح مالو يا حسام
حسام مافيش مافيش يلا عالشان اوصلك
ونزلو وركبوا العربيه ووصلها لشغلها ودخلت مكتب نورا صباح الخير
نورا صباح النور نورتي شركتك
سماح ميرسي ربنا يخليكي
نورا تعالي بقي اوريكي مكتبك ودخلوا المكتب لقت انها مش لوحدها في المكتب معاها واحد تاني
نورا وده امجد HRهنا في الشركه مدام سماح هتشتغل معانا في الحسابات يا امجد
امجد مد ايدو يسلم نورتي الدنيا يا استاذه سماح
سماح متردده تسلم ولا لا وبعدين سلمت شكرا يا استاذ امجد
نورا بالله اقعدي علي مكتبك
سماح فضلت تفكر لو احمد جه وشاف امجد معايا في نفس المكتب هيعمل اي بجد انا مصدقت خرجت وكده هيقعدني تاني
امجد استاذه سماح يا استاذه سماح انا هبعت اجيب غدا تحبي تتغدي
سماح لا مش جعانه
امجد انا هطلبلك نسكافيه ماشي
سماح ماشي اوكيه وفضلت برضه شغالها حسام وقالت هتصل بيه يجي وبعدين اشوف طريقته هتبقي ازاي لما يعرف أن معايا واحد في نفس المكتب بعدين قاعده سرحانه وامجد ماسك اتنين نسكافيه وجاي يحطه عالمكتب راح مج اندلق علي المكتب سماح انخضت
امجد انا اسف والله انا همسحه وهي بتشيل الحاجه اللي عالمكتب وأمجد بيمسح المكتب وفجاه حسام دخل
يتبع

خونت زوجي
الحلقه الثالثه
دوداا حوده
بمسح بلم الحاجه من عالمكتب وأمجد بيمسحوا بيص لقيت حسام واقف قدامي طبعا كان هيغم عليا مصيبه سودا
حسام مساء الخير جيت في وقت غلط ولا حاجه
امجد نعم هو مين حضرتك
سماح بصوت مش طالع جوزي وحبيبي حسام
امجد اهلا وسهلا معلش اصل كنت ماسك كوبيتين فغصب عني كوبيا وقعت
حسام اه مقدرتش تقاوم جملها فاعصابك سابت فالكوبيا وقعت
امجد نعم يا استاذ انت بتقول ايه
سماح يالله يا حسام لو سمحت مينفعش الغلط ده
حسام ضربها بالقلم انتي لسه شوفتي غلط قدامي با هانم
وخدها من ايدها زي الطفله ويعني بتحاول تمسك دموعها عالشان الناس متتفرجش عليها
روحو البيت وداخل ساكت والله يا حسام انا كنت همشي اول ما عرفت أن معايا راجل في المكتب بس
حسام بس اي وكمل ضرب فيها زي المره اللي فاتت
وبليل لقاه الباب بيخبط فتح لقتاه سعيد ونورا
حسام ازيك يا سعيد اهلا يا نورا
نورا انا زعلانه منك اوي يا حسام اي اللي حصل ده
حسام حصل ايه انا بغير علي مراتي ومش بحب تشتغل معاه راجل
سعيد الكلام ده عيب يطلع منك يا حسام واحد متعلم ودارس برا
حسام انا بقي صعيدي ومتربي علي كده
نورا يا حسام امجد انسان محترم جدا ولو هو مش كده مكنتش هقبل أنه بشتغل معايا وبطبعك ده هتخلي مراتك تتغير لازم فعلا تديها ثقه اكتر من كده هي معملتش حاجه غلط ومن ناحيه أن مكتبها مع امجد ليك عليا يكون ليها مكتب لوحدها بعيد عنه
حسام لا شغل تاني لا
سعيد حسام بجد انا مش مصدق انت حسام زميلي محنا معانا زميلنا بنات وانت بتتعامل معاهم وعارف قد اي هما محترمين مش لازم يكون كل الشغل بنات انا مراتي اهو لو سبتها في شركه كل اللي فيها رجاله واثقه ان هي هتكون راجل زيهم
دخلت سماح بالعصير مساء الخير ووشها كان في كدمه
نورا بستغراب مساء الخير
حسام تعالي نقف في البلاكونه نشرب سيجاره
نورا اي اللي في وشك ده
سماح اتخبط
نورا نعم اتخبطي في وشك ازاي يعني
سماح عيطت
نورا طيب اهدي لينا كلام بعدين هاتي رقمك
سماح أدتها الرقم وفضلت تطبطب عليها وبعدين دخل حسام وسعيد بيضحكوا سماح مسحت دموعها خوفا منه
نورا ها يا حسام هستني سماح بكره
حسام طيب سبيني يومين
نورا طلما النيه موجوده ليه يومين
حسام انا عايز كده وبعدها بشويه مشيوا
حسام انتي عايزه تنزلي الشغل
سماح لا مش عايزه مشاكل بيني وبينك
حسام انا بحبك وبغير عليكي
سماح اللي بيحب حد بيحتوي
حسام والغلط لما يحصل عقابه اي
سماح انا لو غلط في أسلوب الاحترام احسن من الضرب
حسام طيب بعد ما وشك يروق انزلي الشغل انا موافق انك تشتغلي بس بشرط
سماح ايه هو
امجد ميتقلش ليه صباح الخير
سماح حاضر
حسام بالله ادخلي خدي دش وتعالي
من هنا سماح فكرت انها لازم تاخد حبوب منع الحمل مش هينفع تخلف الا لما حياتها تستقر
وبعدها باسبوع نزلت الشغل ودخلت مكتب نورا
نورا نورتي الدنيا يا سماح
سماح حبيبتي ربنا يخليكي
نورا انا نفذ وعدي وخليت ليكي مكتب لوحدك تعالي شوفي
ودخلت مكتبها والباب خبط امجد
امجد حمد لله علي السلامه
سماح مش بترد
نورا الله يسلمك وبالمناسبه الحلوه دي انا انا عزماكو عالغدا
سماح لا انا مش جعانه
نورا انا بقول غدا مش فطار
امجد حس بحراج فخرج من المكتب
نورا رفعت سماعه التلفون بالأمن الو استاذ حسام لو جه تتصلوا تبلغوني في اي وقت
سماح ده ليه
نورا ده اللي لازم يحصل متزعليش مني ده انسان همجي واكيد هيكون فيه شغل بينك وبين امجد أو بينك وبين اي حد تاني انا مش حباه مشاكل وفيه نفس الوقت حباه وجودك معانا
سماح في البيت وعالغدا حسام انا كنت محتاجه فلوس وننزل انا وانت نجيب لبس يعجبك طلما لبسي مش عجبك
حسام مش فاضي خدي نورا وروحي
سماح انا حباه اجيب علي ذوقك
خلاص اصبري لما افضي وجايه بتشيل الاكل اتكعبلت وقعت قدام المطبخ اه الحقني يا حسام جري عليها وشالها ونزل حاب دكتور قال الحمد لله مفيهاش كسر بس لازم تربيطها برباط ضاغط لمده اسبوع ومتتحركيش عليها
سماح زعلت لأنها هتقعد في السرير اسبوع
حسام كلم مامتها تيجي تعقد معاها وفعلا حصل وعملت اذن من الشغل وفيه يوم قاعده عالسرير ماسكه الفون عالفيس جلها رساله عالواتس من رقم غريب بصوره امجد
انا حبيت اقولك الف سلامه باعتبار انك زميله معانا
سماح يانهار اسود ودخل حسام الاوضه مالك مبرقه كده ليه
يتبع
علقي كتير عالشان انزل جزء كمان

خونت زوجي
دوداا حوده
الحلقه الرابعه
دخل حسام وقالها مالك متنحه
سماح ابدا قريت خبر عالنت ماما نامت
حسام اه دخلت الاوضه تحبي اجبلك انا
سماح لا يا حبيبي مش محتاجه حاجه
حسام طيب انا نازل اقابل سعيد عايزه حاجه اجبها من برا
سماح لا ياحبيبي شكرا انا هنام قبال ما تيجي
لبس احمد ونزل وهي مسكت الفون بعتت رساله هو انت جبت رقمي منين بعدها بربع ساعه
امجد من السكرتاريه انتي ناسيه أن رقمك هناك واسف لو عملتلك ازعاج
سماح ابدا بس انت عارف جوزي عامل ازاي ومينفعش تبعت رسايل تاني
امجد بجد اسف بس كنت حابب اطمن بحكم الزماله
سماح انا بخير وبإذن الله ابقي كويسه وانزل الشغل بس ياريت يا امجد متبعتش رسائل تاني
امجد حاضر والله لو ده اللي هيرضيكي هعمله بس ياريت متعمليش بلوك لوعوزتيني في اي وقت تحت امرك
سماح تمام اوكيه تصبح على خير
امجد وانتي من اهله
ومحست المحادثه ونامت ومصحيتش غير تاني يوم
سماح اي ده انت جيت امتي
حسام هو انتي داريانه بالدنيا ولا عارفه أن ليكي راجل اصلا
سماح فيه اي يا حسام عالصبح
حسام في أن عيشه تقرف مش لاقي قميص مكوي اروح بيه الشغل يا هانم
سماح ثواني ويبقي فيه طلع القميص اللي عايزه وانا هقوم اكوي
حسام تقومي خليكي خليكي مكانك انا مستعجل مش هستني جنابك تقومي في ساعه تكوي
سماح ليه كده يا حسام ليه بتعملني بمزاجك مع أن مش بحب ازعلك
حسام ابتدينا ام النكد عالصبح وخرج ورزع باب الاوضه ورا ونزل خالص من الشقه
الام صباح الخير يا سماح فيه اي
سماح وهي بتعيط مافيش يا ماما
الام يا حبيبتي يا بنتي هو عالطول طريقته كده
سماح لا والله ساعت بيكون كويس وحنين اوي معايا بس هو عالشان مستعجل بس
الام طيب يا حبيبتي هقوم احضرلك فطار
سماح والنبي يا ماما طلعي هدوم لحسام عالشان نبعت البواب يوديها للمكوه
الام حاضر يا حبيبتي
وبعدها مسكت الموبيل وفضلت عالنت شويه وحسام اتصل
سماح يووووو هتكمل باقي النكد وردت ايوه يا حسام
حسام متزعليش يا سماح حقك عليا
سماح ابدا مافيش حاجه
حسام طيب قولي لماما متعملش اكل هجيب غدا وانا جاي
سماح تمام يا حبيبي
حسام عايزه حاجه ياقلبي
سماح خلاص ياعمري تيجي بالسلامه يارب
ويجي مكتب حسام وسعيد اهو عملت اللي قولت عليه
سعيد شوفت المشكله انتهت في ثانيه ازاي يابني الستات دول مافيش اطيب منهم والله
حسام بس ساعت بحس انها غبيه
سعيد بالعكس انت اللي بايدك تخليها كده وبايدك تخليها زكيه. احنا بليل هتيجي نطمن عليها
حسام بليل ليه احنا هنتغدا سوا انهارده اتصل بنورا وعرفها تطلع من الشغل علي البيت عندنا
سعيد اصل…..
حسام مافيش اصل بالله كلمها
وفعلا راحوا وطلب حسام اكل من برا ودخل لقاه نورا وسماح قاعدين في الصاله
حسام مساء الخير
سماح مساء الخير حمد لله علي السلامه
وقعدوا اتغدوا وبعدها قاعدين بيتكلموا
نورا المفروض كده هتقدري تنزلي الشغل امتي
سماح باذن الله الاسبوع الجاي الشغل وحشني اوي والله
حسام فضل مبرق وبعد الناس ما مشيوا ساب سماح في الصاله ودخل الاوضه طلبت من مامتها تدخلها دخلت الاوضه وبعدها اي يا حسام مش المفروض كنت تخدلني
حسام الشغل اللي وحشك ولا الناس اللي فيه
سماح نعم اياللي بتقولو ده
حسام اي مسمعتيش
سماح سمعت بس اسمعني انت بقي انت عارف انا بنت مين وعارف تربوي ازاي ولو سمحت انك تقول كلام من هذا النوع قبل كده مش هسمح بيه دلوقتي
حسام هتعملي اي يعني
سماح همشي يا حسام انا متربيه وتربيتي كويسه وانت عارف وعمري ما اعمل شي غلط مش عالشانك عالشان انا مش كده
حسام مسكها جامد من درعها انتي بتاعتي انا وعمري ما هسيبك ولو شوفتك بتتكلمي بالطريقه دي تاني متعرفيش اي اللي هيحصلك
سماح خافت جدا من طريقه كلامه وفضلت ساكته وشويه
وبعدها حسام نام
سماح بتكلم نفسها ليه مستحمله الطريقه دي منه عالشان عارفه أن بابا مش هيقف معايا بس انا لو فضلت كده هموت ياربي ريح قلبي انا تعبت جدا ونامت سماح وصحيت لقت حسام نزل فضلت تنادي علي مامتها
الام نعم يا حبيبتي
سماح هو حسام نزل
الام اه من شويه
سماح ماما انا عايزه اسافر البلد عندكم اقعد يومين خلي بابا يكلم حسام
الام مش لما تخفي لاول
سماح انا بقيت تمام وكلها يومين واقدر امشي على رجلي بس نفسيا تعبانه وعايزه اشوف اخواتي
الام حاضر هو جاي بكره هقوله
تاني يوم الاب جه هو واخواتها ا
الام سماح نفسها تسافر كلم جوزها انها تيجي عندنا يومين
الاب وشغل جوزها يعمل فيه اي
الام البت تعبانه وعايزه تغير جو
الاب بلاش دلع لما جوزها يفضي يبقي يجبها ويجي
وهما عالغدا
الاب عملتلي اي في موضوع الأرض اللي عايزها يا حسام
حسام اسبوع بالظبط والأرض هتكون بتاعتك
الاب هما وافقوا يبيعوا
حسام هههههههههههه محدش يقدر يقول لحسام لا
طبعا الام مش عايزه تعرفها باللي قالو ابوها
سماح عملتي اي ياماما
الام قالي هتيجوا بس لما جوزك يعرف ياخد اجازه
سماح امتي يعني
الام معرفش بقي يا سماح وانا ماشيه مع ابوكي بكره
سماح ماشيه وسيباني
الام انتي بقيتي تتحركي اهو وانا اخواتك لازم ارعاهم
سماح عرفت أن مافيش فايده مشيت الام والاب والبيت رجع گئيب تاني
وفيه يوم سماح انا نازله الشغل بكره لا حسام
حسام لا
سماح انا بقيت كويسه والله
حسام وانا قولت لا احنا مسافرين بكره شرم ٣ايام
سماح بفرحه بجد وباسته في خدوا ربنا يخليك ليا يا حبيبي
حسام فرحنا
سماح جدا والله
حسام تمام يلا بقي حضري الشنطه بتاعتك
دخلت تحضرها وهي فرحنا ودخل حسام
حسام خلصتي
سماح قربت
حسام ممكن تعملي كوبيا شاي طيب
سماح عيني ودخلت سماح وقعد حسام عالسرير حاسس بصداع بيدور علي برشام صداع في الكمودينو لقاه برشام منع الحمل خدو ودخل المطبخ اي ده يا سماح
سماح تنحت عالطول بتخبي والمره دي نسيته في الدرج
سماح ده برشام منع الحمل اصل
حسام اصل اي مش عايزه تخلفي مني
سماح انا بصراحه خايفه منك مش زي مانت فاهم اسمعني بس
ونزل فيها ضرب كالعاده وسبها ونزل وسماح طبعا عارفه أن لو كلمت باباها هيجي يكمل عليها
مسكت الفون وبعتت رساله لامجد
سماح ازيك يا امجد عامل اي…. .
يتبع

خونت زوجي
دوداا حوده
الحلقه الخامسه
سماح مسكت تفونها وبعتت رساله لامجد ازيك يا امجد عامل اي ربع ساعه ورد
امجد الحمد لله بخير طمنيني عليكي انتي أخبارك اي
سماح الحمد لله بس انا احتمال مجيش الشغل تاني
امجد ده ليه مش انتي بقيتي تمام انا لسه سأل نورا عليكي وقالت تمام
سماح اه بس بجد عندي شويه مشاكل مش هعرف انزل الشغل
امجد هو انا ممكن اسالك سوال
سماح طبعا
هو ليه مستحمله جوزك مع أن بسمع وشوفت بعيني أسلوبه الوحش معاكي
سماح عالشان بابا معندوش طلاق عالشان بابا أسلوبه اصعب من حسام عالشان حسام ساعت بيجي ويطبطب بابا لا
امجد بس انتي محتاجه تعيشي مع واحد يطبطب دائما مش بمزاجه
سماح خلاص خد نصيبي
امجد ربنا يقدملك اللي فيه الخير بس انا متاكد لو فضلتي في البيت هيجرالك حاجه الشغل بيهون عليكي شويه
سماح عارفه بس هعمل ايه وسمعت الباب بيتقفل
سماح امجد حسام جه
ومسحت المحادثه بسرعه وقفلت النت وسالت الفون وهي خايفه يدخل يكمل ضرب لكنه دخل المطبخ عمل كوبيتين شاي ودخل الاوضه تعالي ياسماح عايز اتكلم معاكي
قامت سماح
حسام ليه عملتي كده
سماح قولتك انا مش عايزه اخلف طفل او طفله دايما يشوفه امهم بتتهان مش عايزه اجيب عيال تطلع معقدين
حسام بس حقي اكون اب
سماح منا حقي أن الحياه تبقي بينا تفاهم مش كل حاجه مد ايد يا حسام مش الحل الضرب وتيجي بعدها ترضيني بكلمتين لازم تسمعني ومش عالطول تكون ظلمني
حسام اوعدك اني هتغير وهمسك اعصابي شويه عن كده وخدها في حضنه بس خلاص سماح مبقتش حاسه بحضنه بقي عادي بالنسبه ليها حاجه بتحصل بعد علقه بتكون أثرت في نفسها قبل جسدها
حسام هنسافر بكره
سماح اللي انت عايزه تمام يلا نام عالشان نمشي الصبح بس توعديني انك متخديش البرشام تاني
سماح حاضر بس فرحه سفرها راحت تاني يوم مشيوا وهو في العربيه وسايق وخدها في حضنه ومش راضي يسبها سماح بتكلم نفسها ياتري فعلا هيتغير ولا عند أول شك هنقلب تاني يارب يفضل كده دايما لاني بجد تعبت وصلوا الفندق تحبي ننام شويه ولا ننزل نتمشي
سماح اللي انت عايزه
حسام انا جاي هنا عالشان افرحك قولي عايزه كده وانا هنفذ
سماح كانت مستغربه من التغير المفاجاه بس من جواها كانت فرحنا جدا بالتغير اللي كان حسام فيه ونزلت استوري للواتس بصور بينهم وبليل حسام قال انا مش معايا سجائر هنزل اجيب عايزه حاجه
سماح لا ياقلبي بس متتاخرش
حسام حاضر ياروحي
وجت رساله عالواتسمن امجد مانتي مبسوطه وفرحنا اهو امال يعني كنتي انك مش قادره عالعيشه ليه
سماح نعم انت ازاي تتكلم معايا بالطريقه دي وعملت بلوك ومسحت المحادثه وطلع حسام
حسام سماح احنا لازم نمشي بكره عالشان عندي شغل ضروري
سماح تمام يا حبيبي
حسام انا كنت حاطط في دماغي انك تروحي عند بابا يومين تحبي تروحي ولا تنزلي الشغل
سماح لا انزل الشغل لما تاخد اجازه تاني نبقي نسافر سوا ونرجع سوا
حسام تمام يا حبيبتي حضري الشنطه عالشان نمشي بدرى سافرو وحسام وصلها العماره انا نازل
سماح رايح فين مش ترتاح من السفر
حسام عندي شغل والله
سماح تمام طيب انا هنزل اروح الشغل اشوف نورا
حسام طيب تمام تعالي اوصلك
سماح لا انزل لان لسه هفضي الشنط
حسام تمام كلمني لما تنزلي
سماح تمام ياقلب قلبي
ونزل وبعدها بساعه راحت الشغل ودخلت مكتب امجد مساء الخير
امجد مساء الخير وقبل اي كلام أما اسف اني أدخلت في حاجه متخصنيش واوعدك مش هتتكرر تاني
سماح ياريت ومش معني ااني كلمتك مره يبقي ردك علي الحاله يكون كده
امجد عندك حق
ودخلت مكتب نورا ازيك يانورا
نورا قلبي وحشتني الحمد لله عامله اي
سماح الحمد لله بخير بجد كنت محتاجه اني اسافر اوي اسلوب حسام اتغير معايا جدا وبقي احسن من الاول بكتير
نورا والله طيب تمام المهم هتنزلي الشغل امتي
سماح بكره باذن الله
نورا تنوري الدنيا وروحت وتاني يوم راحت الشغل وماسكه الفون بعتت رساله لحسام وحشتني شافها ومش رد
كلمته بيكنسل شويه واتصل سماح مش فاضي دلوقتي لو سمحت
سماح تمام يا حبيبي انا اسفه
ودخل امجد مساء الخير
سماح مساء النور فيه حاجه يا امجد
امجد كل سنه وانتي طيبه
سماح بمناسبه
امجد نعم مش عيد ميلادك انهارده
سماح اه تصدق كنت ناسيه بس انت عرفت منين
من الابلكيشن بتاعك
سماح اه ده انت مركز اوي
امجد لا والله انتي ناسيه اني HR
وطلع علبه فيها هديه ساعه
ممكن تقبلي دي مني
سماح للاسف لا
امجد يبقي لسه زعلانه
سماح لا والله خلاص
امجد يبقي ياريت تقبلها
سماح اخدت العلبه وفتحتها بس دي شكلها غاليه اوي
امجد مافيش حاجه تغلي عليكي
وكان معاه العلبه كرت مكتوب فيه كل سنه وانتي طيبه
وخدت اللعبه شكرا يا امجد
وروحت البيت لقت حسام موجود
ازيك يا حسام
ازيك سماح
وقعدت جنبه هو انهارده كام
حسام ١٢/١٢ليه
سماح والتاريخ ده مش بيفكرك بحاجه
حسام بخنقه سماح انا مش فايق فيه اي
سماح ابدا هقوم احط الاكل
ودخلت المطبخ وسالت الشنطه جمبه
وحسام عارف ان دائما الباور بنك في شنطه سماح وفونه كان هيفصل فتح الشنطه عالشان ياخد الباور بنك لقاه علبه الساعه والكرت
حسام اي ده يا سماح ومين اللي كاتب الكلام ده
خونت زوجي
دوداا حوده
الحلقه السادسه
حسام اي ده يا سماح ومين اللي كاتب الكلام ده
سماح ده هديه نورا جيباها ليا علشان عيد ميلادي انهارده
حسام اه صحيح انا اسف يا حبيبتي طيب اللبسي يلا وهنتعشي برا ونحتفل بيه
سماح خلاص مش لازم انت شكلك تعبان
حسام لا يلا مش كفايه أن نسيت ونورا افتكرت روحي وراحت تلبس واتصل بسعيد
حسام الو يلا نتقابل دلوقتي وهات نورا
سعيد انا لسه طالع فيه حاجه مهمه
حسام مش مراتك دبستني في عزومه اسالها
سعيد دبستك يعني اي دبستك
حسام عيد ميلاد سماح وهي جابت ليها هديه وانا كنت ناسي خالص
سعيد اه تمام خالص هلبس وارنلك
ماشي سلام
حسام خلصتي ياسماح
سماح اه جاهزه يلا بينا
حسام تمام أما عزمت نورا وسعيد معانا
سماح اه اه تمام طيب غير هدومك هتروح بالهدوم اللي كنت بيها طول النهار حضر ليك طقم
ودخلت حضرت وبعتت رساله لنورا لو سمحت يا نورا لو حسام سالك انتي جبتي ليا هديه ساعه عالشان عيد ميلادي وبكره هفهمك ومسحت الرساله
لبسوا ونزلو واتقابلو
حسام ميرسي يانورا عالهديه
نورا علي اي دي حاجه قليله سماح تستاهل اكتر من كده
وعدا اليوم وتاني يوم نورا اتصلت بمكتب سماح الو ايوه يا سماح تعالي
سماح حاضر
راحت سماح صباح الخير يا نورا
نورا صباح النور ممكن افهم بقي فيه اي
سماح اسفه والله بس انا ليا وحده زملتي من زمان كانت بعتها مع ماما ونسيت اقول لحسام وانتي عارفه انو شكاك لو كنت قولت ليه دلوقتي الكلام ده هيقولي مقولتيش ليه من ساعت ما جت والحمد لله انو شفها يوم عيد ميلادي فقولت ليه انك انتي انا اسفه والله
نورا اسفه على اي يا حبيبتي خلاص انا حبيت افهم بس منك
ودخل امجد صباح الخير عاملين اي
سماح ونورا الحمد لله تمام
سماح بعد اذنكم ودخلت مكتبها لقت ورقه مكتوب فيها صباح الخير علي احلي عيون
بصت وضحكت وبعدين قطعت الورقه وفضل شويه تضحك وبعدين تلفونها رن
امجد احلي عيون مش رد الصباح قولت اشوف فيه اي
سماح امجد لوسمحت بلاش اسلوبك ده
امجد خلاص خلاص انا بطمن بس وقفل السكه
سماح ضحكت وبعدها لا فيه اي فوقي لنفسك كده انتي مالك انتي ناسيه انك متجوزه ومش انسان عادي كمان لا ده واحد بيشك في صوابع ايدو
وروحت عملت الغدا وقاعده بتتغدا
حسام هو انتي لسه بتغدي البرشام
سماح برشام اي
حسام انتي هتستعبطي
سماح ليه ليه الطريقه دي والله ماكنت فاهمه الاول
حسام يبقي ترضي
سماح لا مش بقيت اخدوا ارتحت
حسام اي ارتحت دي ما تتكلمي عدل
سماح تاني يا حسام اسلوبك ده تاني انت فعلا عمرك ما هتتغير ومصمم انك تتعامل معايا بطريقتك دي وتبعدني عنك
مسك أيدها جامد هو انتي تقدري تبعدي عني
سماح بخوف سيب ايدي يا حسام ولو مدينة ايدك عاليا تاني هيكون ليا كلام تاني
حسام مسكها جامد من شعرها بقيتي تعرفي تتكلمي يا سماح بس العيب عندي مش عندك انا اللي خليتك تعرفي تتكلمي وسبها وقام
فضلت تفكر يارب هفضل عايشه اتعامل بالطريقه دي لحد امتي ياربي
وجه تلفون من سعيد لحسام احنا لازم نسافر دلوقتي اسكندريه الطلبيه اللي كنا طلبنها وصلت هناك ولازم تكون معايا حسام تمام ماشي
وحضر شنتطه
سماح اي ده انت بتعمل اي
حسام مسافر
سماح وانا
حسام نعم أنا مسافر شغل واهو برضه ارتاح من نكدك شويه
سماح نكدي برضه نكدي انت مش شايف طريقتك
حسام بس بقي ارحمني غيرك تتمني بربع عيشتك دي وتعيش خدامه تحت رجلي
سماح خدامه ليه انت جايبني من الشارع بس العيب مش عليك العيب عندي أن سكت علي بهدلتك ليا
راح مسكها وزقا جامد متخلنيش امد ايدي عليكي وراح سبها وخرج فضلت تعيط واتصلت بمامتها
سماح الو
امها ازيك يا حبيبتي عامله اي مالك يا سماح انتي بتعيطي
سماح انا تعبت وبجد مش هقدر اكمل مع الإنسان ده تاني
الام سماح كل شويه هكلمك انتي شيفاه ابوكي عامل ازاي
سماح ياماما هو انا مش بنته ليه يرضي بالبهدله دي
الام هو برا لما يجي هكلمه أن يكلم حسام يبطل يعمالك بالطريقه دي
سماح قفلت وفضلت تعيط ولقت رساله عالواتس قالت اكيد حسام بيصحلني
بصت لقت امجد كانت شالت البلوك يوم ما جاب الهديه
امجد فرحت لما لقيتك شلتي البلوك ولسه واخد بالي دلوقتي لما حبيت اقرا الشات بينا واسف علي الازعاج
سماح تاني يا امجد مش خايف أن جوزي يشوف الرساله
امجد انا في الشركه كنت بجيب ورق للتأمينات لاني لازم اروح بكره ضروري ومش هاجي عالشركه وشوفت جوزك وسعيد في العربيه سوا
سماح بس برضه بالله عليك انا مش عايزه مشاكل
امجد ولا انا والله بس حسيت بيكي انك مخنوقه والله
سماح اوي والله وبجد زهقت من دنيتي ومش عايزه اعيش تاني
امجد وده الحل ؟ لازم تشوفي حل فعلا بس يرضكي وفي نفس الوقت متغضبيش ربنا
سماح اي الحل انا مش عارفه افكر تعبت منه والله ومن بابا اللي مش عايز طلاق وهو كل يوم بوضع يوم كويس ويوم لا
امجد ومينفعش كده اي نعم كل بيت فيه مشاكل بس مش بمد الايد انا مش بحترم الراجل اللي بيمد ايدو علي مراته
سماح في ناس وخدا أن الرجوله مد ايد
امجد لا والله الرجوله انك تخليها متعملش اللي مش عايزو بس بحب تكون خايفه علي زعلك مش خايفه منك
سماح صح والله ينهار ابيض الساعه١ونص يلا عالشان تنام وانا كمان ورنا شغل الصبح
امجد والله مش عايز اقفل بس عايز انام عالشان اشوفك الصبح
سماح تصبح على خير
امجد وانتي من اهله
سماح ياتري اللي بعمله ده غلط ؟ يتري اخرتو اي
سماح احنا كلمنا عادي بس انا فعلا محتاجه حد يسمعني حد يعلمني اني انسانه وصحيت الصبح لبست واتمكيجت وكانت اول مره تعملها وهي رايحه الشغل راحت فتحت درج المكتب لقت فيه شيكولاته كتير وورقه مكتوب فيها قولت اصبح والله جيت مخصوص قبل التامينات عالشان أصبح عليكي
سماح فرحت وضحكت وشغلها بقي تمام واعصبها بقيت كويسه جدا لان مافيش ضغط عليها لدرجه انها نسيت اصلا ترن علي جوزها وهو كمان بس مكنش شاغل سماح بقيت طول الليل تكلم امجد وطول النهار معاه لحد ما فيه يوم بعت ليها رساله سماح انا بحبك وبجد لازم تشوفي وضع لحياتك انتي مش بتحبي جوزك وأنا عارف ولازم تطلقي
سماح صعب يا امجد حتي لو ده حصل بابا مش هيوافق نتجوز
امجد انتي مش بقيتي صغيره ولو بابكي رفض انتي تقدري تتجوزي
سماح لا طبعا مش سهله زي ما نت فاكر كده
امجد بس انا عارف انك بتحبني صح
سكتت سماح
امجد يبقي صح بجد انا مش عليكي عايزه حاجه من الدنيا ومحدش هيكون احن مني عليكي بس بجد انا مش هقدر اعيش من غيرك
سماح سيبها علي الله وربنا يحلها نامت سماح وتأتي يوم لقت باب الشقه بيتفتح
قامت مخوضه لقت حسام طبعا كانت مضايقه
حسام اي مالك عامله كده ليه
سماح ابدا بس اتخضيت لما الباب اتفتح حمد لله علي سلامتك
حسام مش رد ودخل نام بس مش بقي يفرق مع سماح قلبه وشه لأنها خلاص كرهته ووجودها معاه مساله وقت بعتت رساله لامجد متبعتش رسائل حسام جه كان الموبيل في ايد نورا بتشوف عليه حاجه تخص الشغل وأمجد كان جنبها راحت نورا قالت خد رد علي سماح ……
يتبع
علقي ب10تعليقات عالشان يوصلك الجزء اللي بعدو
خونت زوجي
الحقله السابعه
دوداا حوده
نورا خد رد علي سماح
امجد اخد الفون وفتح الرساله بعدها اه اصل انتي عارفه أن مش ليها حد هنا وجوزها كان مسافر وكنت بحب اطمن عليها
نورا امجد انا مش عايزه مشاكل جوزها صاحب جوزي وانا اللي جبتها هنا ولو جوزها عرف هتبقي مصيبه
امجد هو عجبك اللي جوزها بيعمله معاها
نورا ملناش دعوه تحل مشكلتها بنفسها
امجد والله وبتقولي انك بتحبيها
نورا بحب جوزي اكتر ولو عرف حاجه هيقولي انتي السبب انت متعرفش حسام بالنسبه ليه اي
امجد كل واحد بيفكر فيه نفسه
نورا امجد حضر ورقه استقاله سماح عالشان لما تيجي تمضي عليها
امجد ده ليه
نورا سمعت ياريت تنفذ كلامي
امجد لو مشيت همشي
نورا متخلنيش اعمل حاجه انا مش حباه اعملها يا امجد الشغل حاجه والمواضيع الشخصيه حاجه
امجد قولي لنفسك وقولت اللي عندي لو سماح مشيت همشي
نورا براحتك جهز الاستقالتين
وصلت سماح المكتب لقت امجد ونورا وافقين عند مكتب السكرتيره صباح الخير
نورا صباح الخير حضرتك دي ورقه الاستقاله اتفضلي امضي عليها والسبب اللي هتقولي لجوزك أن بسبب كتر غيابك اطريت اجيب حد
سماح نعم ده ليه
نورا تعالي عايزكي ودخلوا مكتب نورا في اي بينك وبين امجد
سماح نعم انتي بتقولي اي
نورا انا قريت رسالتك وحباه اعرف في اي بينكم
سماح عيطت انا بحبه
نورا وجوزك
سماح مين انهي اللي بيعاملني بمزاجه اللي عالطول بيضربني اللي شايف دائما نفسه اعلي مني انا حولت احبه والله بس هو بيغير فكرتي دايما انا تعبت ومش حسيت اني انسانه الا وانا مع امجد
نورا اطلقي
سماح ياريت كان سهل مانتي شايفه بابا
نورا والحل هتفضلي تخوني جوزك
سماح انا معملتش حاجه غلط وقلبي مش بايدي
نورا تكلمي واحد علي جوزك ده اكبر غلط وطول ما انتو مع بعض انا كده حكاه البنزين جمب النار وانا مش حباه كده اللي ليكي عندي مليش دعوه بحياتك ومش هقول لجوزك حاجه بس بعيد عني لو سمحت انا مش حباه مشاكل مع جوزي وحده انتي هتعملي ليا مشاكل بس نصيحه مني متخليهوش يشمي جوزك شكاك ولو عرف أن انتو مشيتوا في نفس التوقيت هيشك بس برحتك
سماح هكلمه مينفعش يمشي بعد اذنك
نورا سماح سمحني بس انتي غلط وانا مينفعش اداري عالغلط
سماح عارفه
وراحت مكتب امجد
امجد اي فيه اي
سماح وهي بتعيط انت بتحبني
امجد وده سوال
سماح يبقي لازم تنساني انا هحاول احب جوزي ولازم نصلح الغلط نحمد ربنا أن اللي شاف الرساله نورا
امجد هو انا بمزاجك قلبي اي تحت رجلك بحبك يا امجد فيحبك امجد انساني يا امجد فامجد يدوس علي الزرار ينساكي انا مش بحبك يا سماح ولا هحبك ولا هفكر فيكي تاني روحي شوفي حياتك واوعدك اخر الشهر ده هكون خاطب
سماح بتعيط ياريت بجد ياريت تلاقي انسانه تستهلك
امجد امشي مش عايز اشوف وشك تاني غوري بجد
مشيت وهي منهاره وفضلت قاعده في الشارع اكتر من ٥ساعت وفي الاخر روحت لقت حسام وسعيد قاعدين في الصاله
حسام كنتي فين يا هانم
سماح كنت كنت
حسام اي بتفكري في كدبه
سماح ليه هكدب انا سبت الشغل وكنت مخنوقه روحت قعد في كافيه شويه لان كانت اعصابي تعباني اي عملت اي غلط
حسام نعم عملتي اي غلط انتي بقيتي بترضي كتير ولازم ينقطع لسانك وضربها قدام سعيد وطبعا فضل يحوش عنها وفيه الآخر حبسها في الاوضه طلعت الموبيل وبعتت رساله لامجد انا هسيب البيت بكره وهسافر اسكندريه عايز تكون معايا قبلني الصبح مش عايز همشي لوحدي والنبي ما تسبني انا بحبك ومش هقدر اعيش من غيرك انا ندامنه علي كل كلمه قولتها رد مبقاش ينفع ياسماح خلاص
سماح ارجوك متسبنيش انا غلطانه
امجد لو كنتي مطلقه كان ينفع دلوقتي لا
سماح براحتك انا هسيب الدنيا كلها وامشي مش عايزه حد فيكوا قفلت فونها وتأتي يوم فتح ليها حسام الباب ونزل شغله لبست وحضرت شنتطها ونزله من العماره لقت ابوها قدامها رايحه فين يا سماح بالشنطه دي…….
يتبع
خونت زوجي
الحلقه الثامنه
دوداا حوده
الاب رايحه فين ياسماح بالشنطه دي
سماح سكتت شويه وقالت هترجعني وانضرب وبرضه نعملها تاني وهسيب البيت وهمشي انا تعبت من عيشيتي ومافيش راحه ابدا عايشين معايا دائما بالضرب
الاب اطلعي يا سماح نتكلم فوق وطلعوا سوا
سماح هنتكلم فيه اي
الاب جوزك انسان محترم هو صعيدي ومخه مقفل بس طيب ياسماح وانتي غطلتي كتير ومش في كل حاحه كان بيقولي لحد ما كلمني امبارح وقالي تصرفاتك بقت غريبه انك بتخدي برشام منع حمل وأنك بقيتي تخرجي بمزاجك مع أن مكنش ده طبعك
سماح بس انا زهقت من طبعكم واتخنقت منه كل حاجه عندو ضرب واهانه وانت كنت أتمني أن تكون اب حنين لما تعرف أن بنتك بتنضرب تيجي وتاخد حقي. حتي لو مافيش طلاق بس يعرف أن القلم اللي هيضربوا ليا هيكون حسابه كبير اوي
الاب انا سكت كتير وكنت باعد نفسي عنك ياسماح بس انتي بقيتي ترضي عليه بتشوفي امك ولا مرات ابوكي بيعملوا كده معايا
سماح زمانه غير زمانهم ومش لازم عالشان امي تتهان فأنا كمان اتهان لا لازم تعرفوا أن في رحمه موده ربنا قال عليها
الاب بس لازم يكون فيه عقاب
سماح عمر الضرب ما كان عقاب بالعكس ممكن اكون اوحش ما كنت الاول لما غلطه بسيطه اتعاقب عليها عقاب كبير اكيد نبقي اوحش من الاول مش هيكون في قلبي غير الكره والغل
الاب والآخر يا سماح انا معنديش طلاق ووعد حسام انك لازم تتغيري
سماح اتغير فيه اي بالظبط قولي أن أسمع شكه فيا وعادي أقوله امين يعملني بمزاجه اوفضل اقول معلش يديني بالجزمه واديهالو تاني واقوله تمام اتفضل بالتانيه كمان واديني
الاب اخر الكلام اي يا سماح
سماح هسبلكوا الدنيا كلها ومسكت السكينه بتاعت الفاكهة وحطيطها علي بطنها
الاب انتي بتعملي اي يامجنونه
سماح بعياط طلما حياتي بعذاب اسبها احسن
الاب طيب اهدي سماح وهعملك اللي انتي عايزه
سماح مش عايزه اعيش بجد
الاب طيب اهدي وبجد هيبقي ليا كلام مع حسام اوعدك والله لو مد ايدو تاني والله لطلقك منه هاتي السكينه يا سماح
فضلت تعيط وأبوها قرب خد السكينه منها وخدها في حضنه وكانت اول مره سماح تحس بحضن ابوها فضلت في حضنه لحد ما نامت
حسام وصل اهلا اهلا يا حمايا
الاب ازيك يا حسام عامل اي
حسام تمام هي نايمه كده ليه فيها حاجه
الاب لا مافيش بس عايز اتكلم معاك والاب صحي سماح
سماح قومي يا حبيبتي
سماح اول ما شافت حسام اتخضت وبعدين قامت قعدت
الاب معلش اعملي لينا شاي
سماح حاضر يا بابا ودخلت المطبخ
الاب بوص يا حسام من يوم ما اتجوزت سماح وانا برا حياتكم عرفت انك ضربتها مره واتنين ومش اتكلمت شكيت في شرفها وتربيتها وبرضه مش اتكلمت وقولت هي وجوزها هيحلوا مشاگلكم بس دي اول فرحتي انا كنت قاسي كتير عليها وجيت انت بعد كده افتريت اكتر قدامك حل من الاتنين ياه تعملها بما يرضي الله ياما تسبها
حسام خلصت كلامك
الاب اه محتاج اسمع رايك
حسام اشرب الشاي واتكل علي الله
الاب انت بتقول اي يا حسام
حسام اسمعني انت بقي بنتك ناقصه تربيه وانا بربيها واتصلت بيك عالشان الضرب مش بقي يجيب معاها نتيجه وقولت لما تشوفك هتمعلك حساب بس للاسف بقي كلت بعقلك حلوه
الاب انت ازاي تتكلم معايا كده
حسام بقولك اي المصنع اللي بتزلني من غير أساس وورق مزور والفاكهه والخضاراللي بتوديها للمستشفيات اللي مرشوشه كيماوي وبلوي تانيه كتير انا عارف بيها وساكت عالشان ابو مراتي فلو ناوي تكون ابو طلقيتي اكيد مش هسكت علي اللي بيحصل ده
الاب اعمل اللي انت عايزه مش هسيب بنتي انا افتريت عليها كتير ومش ناوي افتري تاني لو بموتي مش بحبسي
سماح بابا انا هحل مشاكلي بنفاسي
الاب بص لسماح بكسره وبعدها مشي بس وهي بتوصله لباب اوعدك هحل كل المشاكل مش هسيبك فيها
سماح ابتسمت وبعدها متاكده يا بابا
حسام سماح انتي عايزه تطلقي
سماح اانا كنت عايزه اعيش بمي يرضي الله دلوقتي هحس اني عايشه غصب عني الاول كنت بحبك يا حسام وكنت بتمني انك ضحك بس في وشي دلوقتي هيبقي صعب
حسام ليه انتي يابنتي غيرك تتمني تبقي عندها ربع الشقه دي غيرك تبقي تتمني تتجوز واحد محترم زي
سماح مش هتتغير يا حسام طول مانت شايف نفسك احسن حد في الدنيا حسام انت جواك انسان طيب بس مش فاهمه ليه مصمم تكون كده
كده اللي هو ازاي يعني انتو بطبعكوا خاينين ولازم دي المعامله اللي لازم تستهلوها بطبعكم خاينين مش بيلمي عينكم غير التراب انا ابويا كان مخلي امي عايشه هانم وكان لينا بيت في بلادكم وصممت تيجي هنا مصر وفعلا جاب ليها شقه وكانت عايشه احلي عيشه وفي يوم كنت نايم في الصاله وسمعت صوت في اوضه النوم بيص لقيت امي مع واحد جرنا ببص لقيت بابا بيتفح الباب جريت عليه وصممت انو ينزل يجبلي حاجه حلوه
حسام بابا انت جيت
أبوه مالك بتعيط ليه
حسام ابدا عايز اكل شيبسي
أبوه طيب اريح شويه يا حسام وانزل اجبلك
حسام لا دلوقتي
أبوه تعبان والله يا حسام اصبر وهو بيتكلم لقاه جرنا خارج من الاوضه بابا من الصدمه وقع مات
وماما كملت العزاء وكأن مش هي السبب
وكبرت ولسه شايف المنظر ده قدام مني لحد الان
سماح بتبص في وش حسام لقيته بيعيط
قعدت جمبه وطبطبت عليه شويه وفاق ورجع حسام المفتري تاني انتي بتبصي ليا كده ليه اي صعبت عليكي
سماح بس مش كل الناس زي بعضها يا حسام انا معملتش حاجه تخليك تشك فيا انا حبيتك من قلبي
حسام حبيتي هههههههههههه انتو يتعرفوا بتحبوا
سماح ايوه بحبك انا بس كرهت أفعالك مد ايدك عليا لو كنت وخدني بالحنيه انا عمري ما كنت عملت حاجه تزعلك انت طبعك قاسي وبجد عالشان تقدر تكمل معايا أو معاه غيري لازم تغير طبعك الكل هيخاف يقرب منك وانت كده
حسام سكت شويه انا مخنوق اوي يا سماح
سماح لازم تهدي نفسك وتغير من نفسك مش عيب نغلط العيب نكمل في غلطنا انا هقوم اعمل كوبيا ليمون
تشربها
وبدأ يفكر حسام انا بجد ظلمتها معايا اوي وهي برضه لسه في حته فيها حنينه عليا
وجت رساله علي فون سماح من امجد انا اسف يا سماح ياريت تقبلي اسفي وتقبلني دلوقتي في محطه القطار وانا هسافر معاكي ومش هسيبك
يتبع ……
تفتكرو حسام هيعمل اي
خونت زوجي
الحلقه التاسعه
دوداا حوده
دخل المطبخ وخدها في حضنه وقالها بتحبني ياسماح
سماح هتصدقني
حسام اه هصدق
سماح ايوه بحبك ومش عارفه ازاي اي نعم كرهت قسوتك عليا بس كنت بتمني تتغير عالشان مش أبعد عندك
حسام تمام يعني مستعده تبيعي الكون عالشاني
سماح اوعدني انك هتتغير معايا وانا اعمل اي حاجه عالشان ارضيك
حسام اه تمام هوعدك بس بعد ما تفهمني الرساله دي
وادها الموبيل مفتوح علي رساله امجد
سماح شافت الرساله جسمها كله بقي يترعش ومش قادره تتنفس طيب ممكن تسمعني
حسام منا عايز اسمعك قولي
بصراحه يا حسام انا والله ما كنت لقياه حد يسمعني غير امجد بس اقسم بالله العلي العظيم أن الموضوع كان بينا كلام بس وانا عرفت غلطي والله وحيات ربنا انا كان كل اللي بيني وبينه كلام مش اكتر
حسام امال عايزه اي يكون غير كلام يا سماح ها زعلتي لما قولت انكم كلكم خايينين ها زعلتي لما كنت بشك فيكي عالشان انتي واطيه وضربها بالقلم وقعت علي الارض جبها من شعرها لحد الصاله وكفتها بالحبل وقالها خلاص يا سماح حياتك خلصت لحد كده موتك فاضل عليه ساعت مهو انا مش هموت زي ابويا لا انتي اللي لازم تموتي الخائن يموت يا سماح بس الخائن لازم يدوق عذاب الدنيا والاخره انا مش هسامح لا لازم بجد افضل اعذب فيكي وافضل اشوف في عينك نظره الخوف واشوف دائما انك بتتمني وتدعي ربنا أن ياخد عمرك عالشان ترتاحي بس عايز اعرف ليه عملتي كده ليه
سماح بجد انت مصدق نفسك انت بتسال
حسام ردي عدل بدل ما اخليكي تعيطي بدل الدموع ده
سماح ايوه خنتك انا عارفه اني غلطت لان اهلي مربونيش علي كده بس شوفت في بيتك الظلم والقسوه عمري ما شوفتك حنين عليا عالطول ضرب واهانه وبهدله وتهزيق عالطول بتكسر طموحي وشيفني فاشله شوفت الحنان معاه وشوفت ازاي هو بيبقي فخور بيا لما اعمل حاجه صح حبيني من قلبه ومكنش طالب مني شي غير اني أبدله نفس الشعور انت قسيت عليا ولما اعترفت بغلطي وفكرت ابعد عنه وأقرب ليك بس انت بمعملتك كأنك بتقولي خونيني قبل ما تحاسبي حاسب نفسك انا ندمانه اني حبيته بس مش عالشانك لا عالشان تربيتي متسحمليش بكده
حسام اممممم واي كمان خيانك هدبسها فيا من اول مشكله بينا وانا عارف انك خاينه وملكيش امان
سماح عمري ما كنت كده ولحد ما موت مش هستحمل منك كلمه من دي خلاص انا كده كده ميته هقولك كل اللي في نفسي انت انسان متتعشرش انسان مريض لازم تروح مستشفي حرام يسبوك مع الناس
حسام فضل يضرب فيها ضرب جامد ويغم عليها وتفوق علي الوضع ده ٤ايام مافيش اكل ولا شرب ولا اي شي غير ضرب واهانه وكلم باباها
حسام ايوه يا عمي
الاب نعم عايز اي بإحسام
حسام بعتزر ليك علي اللي حصل مني وبجد انا غلطان وحليت مشاكلي مع سماح واحنا مسافرين وانا اسف اني هددك
الاب انا مش عايز غير انك تعملها بمي يرضي الله
حسام سماح في عيني
الاب هي جمبك اسلم عليها
حسام بتاخد دش وقولت اكلمك
الاب تمام سلملي عليها
حسام يوصل وقفل وبعدها لقاه سماح بتبص جامد قالها عالشان مش عايز حد يجي لازم تموتي علي ايدي
سماح مش هتفرق بس لازم تعرف اني بكرهك بكرهك فضل يضرب فيها جامد والمره دي دمغها اتفحت وجه يفوق فيها مش فاقت
حسام لا مش هتموتي دلوقتي مش هينفع تموتي دلوقتي ونزل جري عالصيداليه يجيب ليها علاج ومن استعجاله نسي الباب مفتوح
سعيد ونورا وصلوا هناك لازم سعيد كان قلقان لانه مش بيجي الشغل ولابيرد عالفون لقاه باب الشقه مفتوح دخل وشافو سماح مرميه والدم مغرها وجسمها كله مزرق شالوها وطلعوا بيها عالمستشفي ووصل حسام الشقه مش لقاها بقي عامل زي المجنون ازاي انسي الباب وانزل وبعدين خرجت ازاي دي متكتفه
لقاه سعيد بيرن عليه بعد زن كتير رد عليه وقالو ايوه ياسعيد خير
قالو عامل اتصل من بدري مين اللي عمل في مراتك كده احنا كنا جاين نزوركم لقينها متبدهاله
حسام قفل السكه ومبقاش عارف هيعمل اي
يتبع
علقوا كتير عالشان انزل اخر جزء خونت زوجي
الجزء العاشر والاخير
بقلم دوداا حوده
حسام قفل السكه ومش بقي عارف هيعمل اي شويه وراح المستشفي
سعيد انت كنت فين وسايب مراتك كده ومين اللي عمل فيها كده
حسام دي وحده خاينه ومراتك السبب هي اللي حطت البنزين جمب النار انا كنت قايل مافيش شغل ومراتك اللي صممت
نورا اولا اللي عايز يخون هيخون لو حابسه في زنزانه ومراتك مش خاينه مراتك غلطت انما ماخنتش انت انسان مجنون وهي بامانه ظلمت نفسها لما عاشت مع انسان مريض زيك انت مجنون ولازم تتعالج بجد في حد يعمل فيها كده
خرج الدكتور فين جوزها
حسام انا
هي عندها حاله نفسيا غير الاصابات اللي فيها ومش هقدر تتكلم الفتره دي ولازم تتعرض علي دكتور نفسي
نورا وانا عايزه اعمل محضر في جوزها لانه السبب في كل اللي هي فيه
الدكتور نعم جوزها
حسام قعد في الارض لا مش هتعيش هي لازم تموت بجد لازم تموت كل وحده خاينه لازم نخلص منها
سعيد انت اي بعد كل اللي هي فيه ده وجه الظابط وخد حسام واهلها وصلوا
سعيد انا مش مصدق أن فيه اب زيك ازاي تسيب بنتك تستحمل الاهانه دي والبهداله دي
الاب انا غلطان والله بنتي تقوم بالسلامه واعملوا معايا اللي انتو عايزنو
نورا حضرتك والدها انا كنت عايزه اعمل محضر بس مش هينفع لازم تاخد حق بنتك وتعمل محضر في حسام
الاب اكيد ده هيحصل ودخلوا شافو سماح مفتحه عينيها بس في دنيا غير الدنيا مش معاهم مش سامعه حد كل لما تنام تصحي علي كابوس فظيع مبقتش عارفه تنام خالص
الدكتور انا ليا دكتور زميلي دكتور نفسي بس باذن الله شفها يكون علي ايدو
الاب ياريت يا دكتور نعرف نحجز معاه انا بموت كل ما بشوف بنتي كده وفعلا حجزو عندو وودو سماح ليه وفضل متابع معاها والاب عمل محضر في حسام بس للاسف اتحجز في مستشفى الامراض العقليه بجد ما كشفوا عليه وطلع مريض نفسي والاب قدر يكسب قضيه الخلع وخلص سماح من شرو
وفضلت سماح متابعه مع دكتور يوسف ٤سنين لحد ما بقت تمام وحالتها النفسيه بقت كويسه وفيه يوم وافقه في الجنينه لقت عربيه عند باب البيت راحت لقت امجد فضلت متنحه شويه وبعدها امجد دخل البيت وطلب يعقد معاه باباها
امجد عمي انا بجد لو لفيت الدنيا كلها مش هتلاقي احسن من سماح تكون عروسه ليا
الاب وانت عرفت سماح منين
امجد مهو انا زميلها في الشغل
الاب زميلها اللي كان ….
امجد متكملش ياعمي انا وسماح مش عملنا حاجه غلط بس هي كانت محتاجه حد حنين عليها وانا بجد كنت احن حد عليها وارجوك ياعمي متكسرش بخاطري ولا بخطرها
الاب عالعموم انا لازم اسالها
امجد اكيد طبعا ياعمي وده رقمي لما حضرتك تكلمها كلمني عالشان اقدر اجيب اهلي واجي
الاب تمام باذن الله
ومشي امجد من غير ما يشوف سماح
والاب طلع اوضه سماح عامله اي دلوقتي يا موجه
سماح الحمد لله يا بابا بقيت كويسه
الاب طبعا عرفتي مين كان عندنا
سماح هزت راسها بمعني اه
الاب واكيد عارفه هو جاي ليه
سماح قالت اه
الاب انا مش هفرض عليكي حاجه اللي عايزه يا حبيبتي هعمله
سماح وانا مش عايزه يا بابا انا عايزه انسي الفتره دي من حياتي كلها مش عايزه امجد
الاب خدي وقتك فكري
سماح فكرت يابابا مش عايزه
الاب براحتك وسبها وخرج
ومسكت سماح التلفون واتصلت بامجد
الو ايوه يا امجد
امجد سماح وحشتني
سماح انساني يا امجد انا مش عايزك ومش هينفع اكمل معاك وقت ما كنت محتاجلك جمبي مش لقيتك فضلت في المستشفي بعدها وبرضه كنت بعيد وجاي بعد ما خفيت عايز تتجوزني لا يا امجد لو كنت جيت في الوقت اللي محتاجلك فيه كنت فكرت بس دلوقتي بقولك لا لا
وقفلت السكه وبعدها اتصلت بدكتور يوسف اللي كانت حكيا ليه كل حاجه بحكم انها مريضه عندو
سماح الو ايوه يا دكتور
يوسف ازيك يا سماح أخبارك اي
سماح الحمد لله في حاجه كنت عايزه احكي ليك عليها
يوسف اتفضلي
وحكت سماح وقالت رأيها في الموضوع د
يوسف وحاسه انك مرتاحه بعد ما رفضي
سماح ايوه يا دكتور
يوسف مش كنتي فكرتي الاول
سماح لا كده صح
يوسف صح يا سماح اعملي اللي شيفاه صح وجه بعدها فرح اخوها ياسر وعزمت دكتور يوسف وشاف سماح باحلي فستان
يوسف اي الجمال ده يا سماح
سماح انكسفت ومشيت وفضل طول الفرح عينه عليها
وبعدها باسبوع راح لباباها.وطلب أيدها وفعلا سماح وافقت واتجوزو وكانت سماح مبسوطه جدا مع يوسف وجابت تؤام مني وياسين وكانت بتحمد ربها انو عوضها ب يوسف احن زوج في الدنيا ونسيت الماضي كله بكل مافيه

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

رواية عشقت خطيب ابنتي

رواية بنتي وزوجها

رواية زوجة مغترب